Nyårshelgen i korthet

Den 30:e december kom min käre sambo och hämtade mig på jobbet runt 15,30.
Vi inledde då vår bilresa genom ett vintervitt Sverige mot slutdestination Oskarshamn.
Där åkte vi ombord på båten som tog oss mot underbara Gotland.
Min käre mor mottog oss med kaffe och skinksmörgås när vi var framme strax efter 12 på natten.



Nyårsafton inleddes med att min svåger kom och lämnade lille Elias för att de båda skulle jobba.
Han var väldigt blyg och försynt till en början, men de ändrade sig snabbt.
Sen åkte jag, Anders och typ resten av Gotland och storhandlade på Ica Maxi.

Strax efter 2 kom min far hem.
Visste inte riktigt hur jag skulle reagera, men de gick bra.
Är bara så glad att han är nå så när som vanligt igen efter allt som hänt.

Nyårsmeny:

Förrätt: Toast Skagen
Huvudrätt: Fläskytterfilé med potatisgratäng och grönsallad
Efterrätt: Saffraspannkaka med salmbärssylt

Vid tolvslaget gick vi ut i snöyran för att se på raketer och skåla in de nya året.
Kallt som sjutton, men väldigt vackert.

Det var en väldigt lugn och fridfull helg.
Var en sväng ute i Slite för att hälsa på min mormor och i Boge för att besöka min bror Jonas
och hans familj.

Där blev jag akutmagsjuk så de blev ett abrupt adjö och en snabb hemfärd.
Jag låg pall resten av resan och Anders klarade sig tyvärr inte heller från smittan.

Detta gjorde att vi tyvärr inte kunde träffa mina andra bröder och deras familjer utan de får vi ta i sommar.

När det var dags för hemfärd blev de hytt på båten så man kunde vila
innan den 30 mil långa bilfärden mot Skåne.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0