Motsägelsefullt??

På frågan vilken hans dyraste accessoar/klädesplagg är svarade vår kära statsminister som ni kan se nedan.

Fredrik Reinfeldt, M:

– Jag tycker faktiskt inte att ledande politiker behöver börja redovisa vad de har för kläder, vad de har för saker och exakt vad det kostar av det enkla skälet att accepterar jag den utvecklingen – att ni kan fråga om vad som helst som också är långt in i den privata sfären – så väcker det till slut frågor: Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Min fråga till herr statsminister är då: När ska vi vanliga hedeliga medborgare få känna att vi har en privat sfär? Varför ska våran integritet vara mindre värd än er politikers. Det jag då främst tänker på är den alltmer utbredda kameraövervakningen och framför allt FRA-lagen.

Jag vill för övrigt tillägga att jag skiter fullständigt i vad dom köper å har på sig bara jag slipper stå för notan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0