seven workdays...

Snart är det jul.
Myspys med ledighet och familjesammankomster.

För de flesta iaf....

Blir ledsen i mitt hjärta när jag tänker på alla ensamma
människor vid denna tid på året.

Blir ledsen i mitt hjärta när jag tänker på alla barn som far illa
vid denna tid på året.



Borde vara förbjudet med sprit och ensamhet vid denna tid på året.
28-29% av barnen i Sverige mår dåligt för att deras föräldrar dricker alkohol under julen.
Det är alldeles för många så jag stödjer gärna en
kampanj om en alkoholfri jul.

Denna del av året ska vara fylld av ljus, värme och glädje,
men så är det ju tyvärr inte för alla.

Är jag konstig som kan känna ett sting av dåligt samvete för att jag har det bra?
Borde jag ha dåligt samvete för att jag har en familj som bryr sig om mig?

Nej, säger väl de flesta...

Men jag kan inte låta bli att känna att man borde göra något.
Minsta lilla kan ha stor betydelse för en annan människa .

Någon som har ett bra förslag på vad man kan göra?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0