Cykel...

Läste en rätt intressant grej i dagens Metro.

Om man är ickemuslim så får man inte komma in i Mecka.
Inte för att jag planerat att vallfärda dit eller besöka det på nåt sätt, men ändå.
Min undran e ju hur de kan veta att man inte e muslim.
Får man fylla i nåt frågeformulär vid ingången, finns de särskilda legitimationer som bevisar att man e muslim
eller hur går de till?
Hittade ett svar på en hemsida på internet som säger att:

Visumet - det grundläggande villkoret som krävs för vilken människa som helst att träda in i Mekkah eller Medina är att säga med sina läppar; La ilaha illallah Muhammadur Rasulullah som betyder att 'det finns ingen sann Gud utom Allah och Mohammed (frid och välsignelser över honom) är Hans Profet'.

Vem säger att jag, som ickemuslim inte kan plugga in den meningen om jag vill in i Mecka å kolla läget?


Sen undrar jag en sak till...

Vem f*n gör sig besväret att lyfta upp å ställa en cykel på Visby ringmur?
Kan ju bara vara en stockholmare..haha





Kommentarer
Amelie

Hahaha... =D Nu vet jag hur jag ska bära mig åt om jag någon gång längtar dit =D

2009-11-28 @ 10:08:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0